Hoe schrijf je een goed SEO tekst?

Hoe schrijf je een goed SEO tekst?

Hoe schrijf je een goed SEO tekst?

Je hebt eindelijk een goede tekst geschreven waar je zelf heel trots op bent. De tekst die je geschreven hebt gaat zeker weten mensen overtuigen. Dan moet je nog op zoek gaan naar de keywords voor jouw tekst.. Dit klinkt mogelijk moeilijker dan het is. Google wordt wel steeds slimmer, maar het blijven machines die de websites indexeren. Je moet de zoekmachine de juiste signalen geven om goed geïndexeerd te worden. Dit doe jij door de keywords op de juiste manier te gebruiken in jouw tekst. Je plaatst jouw zoekwoorden op strategisch uitgekozen plekken in de tekst. Hieronder zullen we die strategische plekken bespreken.

 

TITEL

Niet geheel onbeduidend, de titel. Het beste resultaat komt wanneer je de keyword in het begin van de titel hebt staan. De zoekmachine begrijpt dan dat het belangrijkste van jouw tekst over de keyword gaat.

 

META-DESCRIPTION EN URL

De voorkant van de website is belangrijk, maar de achterkant is ook zeer belangrijk. Vul de meta-equivalent bijvoorbeeld in. Dit is een stukje uitleg over jouw website en waar het over gaat. Deze korte schriftuur wordt getoond bij de zoekresultaten. Een opvallende meta-description kan zorgen dat mensen eerder jouw website bezoeken. Verwerk de keyword ook in jouw url. Hiermee maak jij wederom duidelijk dat jouw pagina speciaal daarover gaat.

 

INLEIDING EN TUSSENKOPJES

Het is fundamenteel dat je gelijk bij de inleiding al kunt lezen waar jouw pagina over gaat. Laat je zoekwoorden daarom terugkeren in de eerste tien woorden van jouw alinea. Zorg er wel voor dat je tekst nog steeds fatsoenlijk klinkt. Dat is belangrijker dan de keywords er tussen proberen te proppen. Tussenkopjes zijn nog net niet belangrijker dan de rest van den tekst. Gebruik daarom ook zoekwoorden in de tussenkopjes. De titel beschikt vaak over een H1 grootte en de tussenkopjes H2, echter deze kunnen zowel een H3 t/m H6 grootte krijgen. Voeg ook altstem-teksten toe aan jouw afbeeldingen. Dit is de schriftuur die achter de afbeeldingen komt te staan. Probeer hier ook jouw zoekwoord in te verwerken.

 

AFSLUITEN

Probeer in de laatste alinea nog één laatste keer jouw zoekwoord te benadrukken. Door dit te doen bevestig je nog één laatste keer aan Google dat jouw pagina echt over dat onderwerp gaat.

 

WAT MOET JE VOORAL NIET DOEN?

De grootste valkuil voor snee tal mensen is te enthousiast zijn. Google blijft zich overtreffen plus komt steeds weer met nieuwe updates. Zodra Google doorheeft dat jouw strategisch geplaatste keywords expres in de tekst staan, kun jouw hiervoor beboet worden. Jouw website zal dan omlaag gaan in de rankings in plaats van stijgen. Gebruik jou zoekwoorden dus noch onderbrak den twintig woorden. Verwerk je zoekwoorden op een natuurlijke manier in jouw tekst. Verder moeten je rekening houden met de volgende dingen:

 

-Schrijf je tekst niet voor de zoekmachine, maar voor jouw uiteindelijke doelgroep. Er moet kwaliteit in jouw werk zitten.

- Het is belangrijk om conversiegericht te schrijven. Een leuk verhaaltje is allemaal leuk en aardig, maar uiteindelijk wil je dat jouw lezers overgaan tot actie.

- Het is natuurlijk hartstikke leuk om te bloggen, maar het is niet slim om tig keer over hetzelfde onderwerp te gaan bloggen. Jouw pagina's gaan dan tegen elkaar concurren in de zoekresultaten en dit wil je niet hebben.